Co zostało po RAB 29

środa, 5 Sierpień, 2020 - 08:00

Ciemne strony historii autostrady. Część 3. • Dziś ostatnia część artykułu uzupełniającego nasze poprzednie cykle poświęcone niemieckim obozom pracy przymusowej dla Żydów oraz budowie autostrady A4.

Wyznaczenie przebiegu autostrady przez prawobrzeżną część Opolszczyzny nie było łatwe. Oprócz dogodnego połączenia najważniejszych miast i ośrodków przemysłowych, trzeba było wziąć pod uwagę uwarunkowania terenowe. Oczywistym zdawało się ominięcie garbu Góry Chełmskiej, znanego powszechnie jako Góra Św. Anny, by uniknąć stromych wzniesień i spadków, ale były dwa czynniki przemawiające za tym, by jednak jej nie omijać. Pierwszym były rozległe pokłady kamienia wapiennego, eksploatowane bądź w stanowiące rezerwę dla gigantycznego ośrodka przemysłu cementowo-wapienniczego. Ciągnęły się one od Opola, przez Tarnów Opolski, Górażdże, Kamień Śląski, do Strzelec Opolskich...

To jest część artykułu.
Całość możesz przeczytać w Nowinach Krapkowickich w wydaniu papierowym lub w wersji elektronicznej.

kup e-wydanie
Autor: 
Szymon Kliszewski

Dodaj komentarz